دلار بازی مافیا را انجام خواهد داد

اف اکس اینوست > اخبار > دلار بازی مافیا را انجام خواهد داد

در زمانی که نقدینگی در بازارهای مالی در آستانه ی کریسمس پایین می آید و فضای عدم قطعیت رشد می کند علاقه ی سرمایه گذاران به خرید دلار به وضعیت گذشته ی خود باز می گردد.

حال می خواهیم ضمن بررسی این موضوع یک برنامه ی معاملاتی برای جفت EURUSD تدوین کنیم. 

پیش بینی فاندمنتال ماهیانه ی شاخص دلار 

قرار گرفتن در فضاهایی عدم قطعیت آن ها را احاطه کرده بخشی اساسی در زندگی ما محسوب می شود و بازارهای مالی بدون آن ها نمی توانند وجود داشته باشند.
به نظر می رسد که ماهی در تور برگزیت گیر کرده و حال باید جفت GBPUSD را بفروشیم. همچنین، نوع جدیدی از ویروس کووید-۱۹ در بریتانیا کشف شده و مشخص شده که سرایت پذیری آن ۷۰ درصد بیشتر از نوع اولیه ی این ویروس است و به همین دلیل می توان اقدام به خرید دلار کرد.

در کنار این موضوع باید توجه داشته باشیم که گفتن اینکه کنگره چگونه در خصوص بسته ی محرک مالی رای گیری خواهد کرد سخت است و این را می توان دلیلی حمایتی برای بازگشت به دلار محسوب کرد. فضای عدم قطعیت تنها فاکتور حامی صعودی شدن دلار نیست و علاوه بر آن این احتمال وجود دارد که بازارهای مالی دلار را در وضعیت ”بیش فروش” (Oversold) قرار داده باشند. 

علیرغم اینکه کنگره ی آمریکا توانسته به مذاکره در خصوص بسته ی محرک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری بپردازد (بسته ای که در واقع دومین بسته ی کمکی اقتصادی بزرگ در تاریخ آمریکا پس از بسته ی ۲.۲ تریلیون دلاری تزریق شده در ماه مارس محسوب می شود)، اینکه مجلس سنا و نمایندگان چگونه در روز ۲۱ دسامبر رای خواهند داد مشخص نیست. بن بستی که در این خصوص می تواند به وجود بیاورد بحث برنامه ی اعطای وام اضطراری بانک مرکزی آمریکا است. دموکرات ها جمهوری خواهان را متهم به ایجاد موانعی برای امضای بسته ی ملی کرده اند و یک درگیری احتمالی میان این دو می تواند باعث رد شدن پروژه ای باشد که به دنبال آن هستند. 

تاثیر کرونا ویروس

نوع جهش یافته ی ویروس کرونا فضایی بیش از یک عدم قطعیت ساده به وجود آورده و بریتانیا را مجبور کرده تا محدودیت های جدیدی را اعمال کند و تا کنون ۱۰ کشور اروپایی تا کنون جلوی ورود توریست هایی بریتانیایی را به خاک خود گرفته اند. در وضعیتی که محققان همه گیر شناسی پیش بینی کرده اند که ارتباطی میان این موضوع و افزایش نرخ مرگ میر وجود نداشته و واکسن ها علیرغم این نوع جهش یافته کارکرد خود را خواهند داشت، پرسش این است که اگر واقعا اینگونه نشود باید چه کار کرد؟ به نظر می رسد که در این صورت تمامی برنامه ها برای غلبه بر کرونا و دستیابی به یک بازیابی اقتصادی سریع در خصوص شاخص تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ میلادی با شکست مواجه خواهد شد. 

تاثیر برگزیت

فضای عدم قطعیتی که حول برگزیت شکل گرفته به هیچ وجه از میان نرفته است. بوریس جانسون گفته که به یک پیشنهاد جدید در رابطه با موضوع ماهیگیران اروپایی احتیاج است و معتقد بوده که بسته ی کمک مالی از تعادل کافی برخوردار نیست و این به اروپا اجازه خواهد داد یارانه ی بیشتری را در مقایسه با بریتانیا برای این مسئله اختصاص دهد. از دید مایکل گوو وزیر کابینه ی بریتانیا لندن و بروکسل مجبور خواهند بود که نه یک توافق بزرگ و عام الشمول، بلکه چند توافق جزئی را به امضا برسانند. زمان در حال سپری شدن و پایان یافتن است و از سویی شاخص پوند نزولی شده و به همراه خود جفت EURUSD را نیز نزولی کرده است. 

سرمایه گذاران اطمینانی ندارند که بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را در سال ۲۰۲۱ انقباضی کند. بله، کمیته ی فدرال بازار آزاد این پیش بینی را مطرح کرده که نرخ بهره تا پیش از سال ۲۰۲۴ صعود نخواهد کرد، اما خب باید در نظر داشته باشیم که برنامه ی خرید اضطراری سرمایه ی بانک مرکزی ممکن است بر روی این موضوع تاثیر بگذارد. پرسش این است که آیا افزایش شاخص انتظارات تورمی که متاثر از صعودی شدن شاخص نفت بوده می تواند دلیلی برای کاهش مقیاس برنامه ی کاهش کمی باشد؟ 

وضعیت شاخص نفت و انتظارات تورمی 

رابرت کاپلان رییس بانک فدرال دالاس اذعان کرده که در صورتی که شاخص تولید ناخالص داخلی به سرعت صعودی شود کاهش سرعت خرید سرمایه توسط بانک مرکزی ترجیح خواهد داشت. طولانی شدن برنامه ی کاهش کمی مشکلاتی را ایجاد می کند و ضمن ایجاد اختلال در بازار های مالی باعث ایجاد شرایط نابرابری می شود که مدیریت کردن آن سخت است. 

برنامه ی معاملاتی ماهیانه ی جفت EURUSD

همانطور که انتظار می رفت شاخص جفت EURUSD نتوانست بالا تر از بازه ی ۱.۲۲۴ – ۱.۲۲۴۵ باقی بماند و این در حالی است که افزایش فضای عدم قطعیت احتمال ایجاد ثبات در محدوده ی ۱.۱۹۶ – ۱.۲۲۶ را بیشتر خواهد کرد، مگر آنکه رای گیری کنگره ی آمریکا به شکلی عالی انجام شود و موضوع برگزیت در دقایق آخر حل و فصل گردد. 


حساب معاملاتی خود را برای کپی تریدینگ در یکی از قابل اعتماد ترین بروکر های دنیا افتتاح کنید و از پلتفرم ساده و سود آور آن در بازار های جهانی استفاده کنید.


امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخ دهید

Index