تورم ایالات متحده در 40 سال گذشته بیشترین جهش را داشته است، بیت کوین، اتریوم بیشترین افزایش

اف اکس اینوست > اخبار > تورم ایالات متحده در 40 سال گذشته بیشترین جهش را داشته است، بیت کوین، اتریوم بیشترین افزایش

در ماه دسامبر، تورم ماهانه در ایالات متحده کمی بالاتر از حد انتظار بود و به 0.5٪ رسید، در حالی که تورم سالانه به 7٪ افزایش یافت و همان چیزی بود که انتظار می رفت.

اقتصاددانان انتظار داشتند که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که معیاری کلیدی برای قیمت های مصرف کننده منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده است، نشان دهد که تورم در دسامبر 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 7 درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش قیمت ها از سال 1982 است. .

بیت کوین (BTC) پس از انتشار اعداد بالا رفت و در عرض چند دقیقه از 43400 دلار به 43900 دلار رسید و سود روزانه خود را به حدود 5 درصد افزایش داد. اتریوم (ETH) نیز به سمت بالا حرکت کرد و از 3375 دلار گذشت و سود روزانه را به 8 درصد افزایش داد.

نرخ تورم سالانه در آمریکا

در حالی که اقتصاددانان در مورد زمان رسیدن تورم به اوج خود اختلاف نظر دارند، اما از چارچوب زمانی اولیه ای که فدرال رزرو (فدرال رزرو) انتظار داشت ببیند، بسیار گذشته است.

«شما فدرال رزرو را به جای حالت صبورانه در حالت وحشت قرار داده اید، بنابراین خطر بیش از حد است… ما اکنون در موقعیتی هستیم که فدرال رزرو به جای پیش بینی، تعقیب می کند. دایان سوانک، اقتصاددان ارشد در گرنت تورنتون، به CNBC گفت: این نگران کننده است.

at Grant Thorntontold CNBC

به گفته مارکوس سوتیریو، تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتال مستقر در بریتانیا، GlobalBlock، اگر اعداد تورم بیشتر از حد انتظار باشد، ممکن است در بازار کریپتو گرانی رخ دهد. با این حال، این رویداد نباید طولانی باشد، «چون من گمان می‌کنم که بازار در بدترین سناریو به دلیل فروش مداوم اخیر قیمت‌گذاری کرده است»، او در یادداشت ایمیلی قبل از انتشار اعداد CPI نوشت.



سوتیریو استدلال کرد که داده های زنجیره ای “به طور کلی صعودی هستند” و نشان می دهد که این قیمت ها می تواند یک فرصت خرید باشد و افزود:

بیت کوین برای جریان خواب وارد منطقه خرید شده است، که تنها 5 بار در تاریخ بیت کوین چشمک زده است، که همگی منجر به صعودهای باورنکردنی شده است. این شاخص ارزش بازار بیت‌کوین را با ارزش سالانه تخریب مقایسه می‌کند – به زبان ساده، قیمت را با رفتار خرج کردن مقایسه می‌کند. از آنجایی که درصد افرادی که بیت کوین خود را خرج می کنند بسیار پایین است. این نشان دهنده احساسات سرمایه گذارانی است که تمایلی به فروش بیت کوین خود با این قیمت ندارند.”

همانطور که گزارش شد، دیروز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در جریان استماع تاییدیه خود گفت که “احتمالاً در دوره ای با نرخ های بهره بسیار پایین باقی می مانند.”

ماتی گرینسپن، موسس و مدیرعامل کوانتوم اکونومیکس، معتقد است که اگر یک دوره دیگر به او داده شود، پاول “موقعیت خود را به عنوان شخصیت کلیدی در راس چاپخانه بزرگ پول حفظ خواهد کرد.” به جای اظهارات، این “حضور خسته کننده او در صحنه” و “پیام یکنواخت آشنا” او در مورد اقتصاد است که می تواند نوع Omicron کووید 19 را کنترل کند و در عین حال به تدریج کاهش کمی را کاهش داده و در نهایت برای افزایش نرخ بهره آماده می شود – که به کاهش کمک کرد. نگرانی های سرمایه گذاران و آنها را راحت کند

گرینسپن نوشت: «همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که بازارها اخیراً کاهش زیادی داشته اند، بنابراین آنها بیش از حد انتظار اصلاح صعودی دارند.

در همین حال، در چین، تورم کمتر از حد انتظار بود. نرخ تورم سالانه چین در دسامبر 2021 از 2.3 درصد بالاترین نرخ 15 ماهه در ماه قبل به 1.5 درصد کاهش یافت. آخرین خوانش کمتر از اجماع بازار 1.8٪ بر اساس داده های Trading Economics بود. رویترز خاطرنشان کرد که در مورد این کشور، «تورم کمتر از حد انتظار تولیدکننده در دسامبر فضا را برای تسهیل بیشتر پولی ایجاد کرد».

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

    پاسخ دهید