کپی تردینگ چیست؟

اف اکس اینوست > مقالات > کپی تردینگ چیست؟

 معاملات رونویس یا (Copy Trading) روشی در معامله است که در آن یک معامله‌گر تازه‌کار، یک معامله‌گر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و هر کاری که او کرد را همان کپی تریدینگ عینناً انجام می‌دهد
فرض کنید که معامله‌گر یا تریدر ماهری نیستند اما کسی را می‌شناسید که هزاران دلار سود می‌کند. چه می‌شد اگر معاملات او را کاملاً کپی می‌کردید؟ یعنی هر چه او خرید، می‌خریدید و هر چه او فروخت می‌فروختید؟
معامله‌گر مورد نظر شما قطعاً دلش نمی‌خواهد ضرر کند، او برای معاملاتش تحلیل می‌کند و شما فقط هر کاری که او کرد را انجام می‌دهید.

این می‌تواند راه خوبی برای سوددهی باشد. این کار امروزه در برخی از بروکرهای آنلاین دنیا امکان‌پذیر است که به آن کپی تریدینگ می‌گویند در سایت‌های بروکر و صرافی‌هایی که از معاملات رونویس پشتیبانی می‌کنند، کاربران می‌توانند به تاریخچه معاملات و استراتژی تریدرهای حرفه‌ای دسترسی داشته باشند.

کاربر بعد از آنکه از اعتبار و تخصص یک معامله‌گر مطمئن شد، می‌تواند بخشی از وجوه خود را به حساب کاربری او پیوند بزند تا با هر معامله او، .سیستم به طور خودکار برای تریدر پیرو نیز معامله ثبت کند.

با یک سرویس معاملات رونویس ، سرمایه گذار بودجه خود را به دست مدیر صندوق ، یا به عنوان مثال معامله گر دیگر نمی دهد (همانگونه که با روش های سرمایه گذاری معمول اتفاق می افتد). در این حالت ، سرمایه گذار به سادگی یک حساب تجاری شخصی را باز می کند که خودش مالکیت آن را برعهده دارد، و سپس از طریق پلتفرم کپی تریدینگ، حساب خود را با معامله گر معین متصل می کند.

در عمل ، سرمایه همیشه در اختیار سرمایه گذار است ، و نیازی به تحویل پول به شخص ثالث وجود ندارد ، سرمایه گذار مدیریت حساب خود را به یک معامله گر دیگر (یا بیشتر از یک نفر) که از او به طور خودکار معاملات را کپی میکند می سپارد.

مزایای یک پلتفرم معاملات رونویس

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم معاملات رونویس، یعنی کپی کردن روش یک معامله‌گر حرفه‌ای؛ به عبارت دیگر شما در چنین روشی معاملاتی‌ای، جا پای یک معامله‌گر دیگر می‌گذارید. اما مزایای چنین پلتفرمی چیست؟

کاهش ریسک برای معامله‌گران تازه‌کار

همان‌طور که بارها و بارها گفتیم، نوسان بالای بازار ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران از ورود به آن خودداری کنند؛ اما اگر ما سیستم معامله‌گری سنتی که در آن ما تنها به قابلیت‌های و مهارت‌هایمان خودمان تکیه داریم را با سازوکاری جایگزین کنیم که در آن فردی حرفه‌ای که سوابق معاملاتی خوبی دارد به‌جای ما تصمیم‌گیری می‌کند، این بازار آینده بهتری خواهد داشت خیلی‌ها به دلیل عدم فهم صحیح مهارت‌های معاملاتی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و مدیریت ریسک، مبالغ زیادی را از دست‌ داده‌اند.

به همین دلیل است که تقسیم وجوه هر فرد به چندین قسمت و فراهم آوردن امکان مدیریت آن‌ها در یک پلتفرم معاملات مشابه می‌تواند سود و موفقیت آنها در آینده را تضمین کند.

به یاد داشته باشید که در چنین پلتفرم‌هایی، هر زمان می‌توان معامله‌گر اصلی و هدف را جایگزین کرد و به سراغ معامله‌گری دیگر با رویکردی متفاوت رفت.

دردسر کمتر، سود بیشتر و یادگیری آسان‌تر

انجام معاملات به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. این سختی در خصوص بازاری پر نوسان مانند ارزهای دیجیتال، بیشتر هم خواهد شد،طراحی و اجرای درست معاملات به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و همه افراد وقت این را ندارند که زمانی را به معامله ارزهای دیجیتال و یا فراگرفتن اختصاص دهند.
ولی صرفا نباید این مسئله را چنان برداشت کرد که آنها نمی‌توانند به سود برسند. معامله‌گران تازه‌کار با استفاده از این پلتفرم می‌توانند دردسرهای این کار را حذف نمایند. از طرف دیگر با معاملات رونویس این امکان نیز برای آنها وجود خواهد داشت که پیش از ورود تمام و کمال به این بازار، کمی مزه آن را بچشند. تنها کاری که باید انجام دهند، این است که مقداری از پولی که برای معاملات کنار گذاشته‌اند را در اختیار افراد متخصص قرار داده؛ از آنجا به بعد پلتفرم کارها را پیش خواهد برد.

کپی تریدینگ

البته این پلتفرم برای کسانی که قصد یادگیری دارند و می‌خواهند با مشاهده معاملاتِ افرادی که از روی دست آن ها کپی می‌کنند، این کار را با روشی کاربردی‌تر فرا بگیرند و سود بیشتری ببرند نیز بسیار مناسب خواهد بود

پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال

کاهش ریسک و سود آسان به‌طور مستقیم با پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در ارتباط است
در سال ۲۰۱۷ و هم‌زمان با اوج‌گیری قیمت بیت کوین، خیلی از کسانی که با ارزهای دیجیتال آشنایی داشتند به خانواده و دوستان خود هشدار می‌دادند که باید از ریسک‌های این بازار آگاهی داشته باشند؛ اما به‌هرحال کسانی که به دنبال سود بودند می‌دانستند چه باید بکنند. این افراد همان‌هایی بودند سودهای کلانی دست‌شان را گرفت اما حالا که مردم متوجه سوددهی این ارزها شده‌اند، دیگر نوسان بازار برایشان اهمیتی ندارد و خیلی راحت بر ترس خود غلبه می‌کنند. پلتفرم‌های معاملات مشابه نیز به آسان‌تر شدن این کار کمک خواهند کرد.
وجود معامله‌گران حرفه‌ای مساوی است با اعتماد مردم به بازار ارزهای دیجیتال. هنگامی‌که مردم توانستند از استراتژی‌های افراد آگاه برای پول درآوردن استفاده کنند، شانس پیوستن آن‌ها به قافله ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

مزایای پلتفرم معاملات رونویس برای حرفه‌ای‌ها

در اکثر پلتفرم‌های معاملات رونویس به کسانی که به دیگران اجازه می‌دهند که معاملات آن‌ها را کپی کنند حق کمیسیون کمی تعلق می‌گیرد. به‌ این‌ ترتیب هر چه اعتبار استراتژی‌های آن‌ها بیشتر باشد، افراد بیشتری اقدام به کپی کردن از معاملات آن‌ها می‌کنند. این کار باعث می‌شود آن‌ها بتوانند علاوه بر کار روزانه خود سود اضافه‌ای را هم به دست بیاورند

ریسک‌ها و مشکلات پلتفرم‌های کپی تریدینگ

پلتفرم‌های معاملات رونویس در حال باز کردن راه خود به بازار هستند، اما این پلتفرم‌ها مشکلاتی هم دارند، یادتان نرود که کپی تریدینگ به معنای خوابیدن و پول در آوردن نیست.

شرایط و موقعیت‌های زیادی می‌توانند باعث ضرر شدید شما شوند معامله‌گری که آن را دنبال می‌کنید می‌تواند گاهی اوقات اشتباهات وحشتناکی انجام دهد، انسان‌ها از خطا مصون نیستند اخبار و رویدادهای ناگهانی هم می‌توانند به راحتی باعث تغییر روند بازارها شوند.

تنظیمات پلتفرم معاملات رونویس باید به دقت انجام و تمام شرایط در نظر گرفته شود. مثلا ممکن است تریدر اصلی بخواهد یک معامله سنگین با اهرم بالا انجام دهد در حالی که برای معامله‌گر پیرو که سرمایه‌ کمی دارد، این می‌تواند بسیار ریسکی باشد.
.گاهی اوقات تنظیمات اشتباه در معاملات رونویس باعث صفر شدن موجودی تریدر می‌شود معامله‌گران حرفه‌ای برای انجام کپی تریدینگ پیشنهاد می‌کنند که قبل از هر اقدامی، معامله‌گر به خوبی با نحوه این کار و نحوه انجام تنظیمات کپی تریدینگ در .پلتفرمی که در آن کار می‌کند آشنا شود همچنین بهتر است معامله‌گران تازه‌کار در کپی تریدینگ با مبلغ بسیار کمی شروع کنند تا با آزمون خطا نقص‌های خود را شناسایی نمایند و از ضررهای بیشتر .جلوگیری کنند

برای اینکه بیشتر با کپی تریدینگ آشنا بشوید شما رو دعوت میکنم که مقاله ی  ” نکات مهم کپی تریدینگ ” را مطالعه کنید.

اگر آشنایی با معاملات رو نویس دارید و میخواهید در بروکر برای معاملات رونویس ثبت نام کنید پیشنهاد ما بروکر آلپاری است. برای ثبت نام میتوانید بر روی لینک رو به رو کلیک کنید ثبت نام

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخ دهید

Index