آشنایی با روش های واریز و برداشت

اف اکس اینوست > مقالات > آشنایی با روش های واریز و برداشت

در این آموزش با روش های واریز و برداشت بروکرها آشنا خواهیم شد. به صورت کلی ۳ نوع روش واریز و برداشت برای عزیزانی که در داخل ایران هستند وجود دارد. که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

برای انجام هرگونه فعالیتی در بروکرهای فارکس شما نیاز به انجام تراکنش های واریز و برای خارج کردن پولتون از بروکرها شما نیاز به انجام تراکنش های برداشت از حساب خواهید داشت.

بروکرهای روش های واریز برداشت متنوعی را در وبسایت خودشون قرار دادند که به صورت کلی روش های پرداخت قابل انجام در ایران به چند دسته زیر تقسیم میشوند

  1. از طریق تاپ چنج (TC-Pay)
  2. از طریق پرفکت مانی (Perfect Money)
  3. از طریق وب مانی (Web Money)
  4. از طریق ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency)

تاپ چنج (TC-Pay)

تاپ چنج

تاپ چنج روشی هست که شما میتوانید از طریق درگاه ریالی واریز را به حساب های کارگزاری داشته باشید، همچنین میتوانید از طریق حساب کاربری خود برداشت رو به حساب تاپ چنج و از آن پس به حساب بانکی خودتون انتقال بدید.
در مورد تاپ چنج طی یک مقاله ویدئویی کامل توضیح داده بودیم.
اگر اون آموزش رو ندیدید از لینک زیر مشاهده کنید :
واریز و برداشت ریالی از طریق تاپ چنج TC-Pay


از طریق پرفکت مانی (Perfect Money)

perfectmoney

پرفکت‌مانی از دیگر روش های واریز برداشت است که یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال 2007 به منظور پردازش خرید و فروش های اینترنتی ایجاد شد. .

از نظر قانونی “پرفکت‌مانی” بخشی از کمپانی Startup Research & Investments به اختصار SR & I است که در کشور پاناما ثبت شده، اما مقر کمپانی آن در کشور سوییس و شهر زوریخ است. پرفکت‌مانی مجوز انتشار پول الکترونیک را داراست.

با وجود تحریم سرویس‌هایی مثل پی‌پل، ویزا و مسترکارت، هنوز هم سرویس‌های قدرتمندی وجود دارند که می‌توان با آن‌ها خریدهای اینترنتی خارجی و انتقال ارز را انجام داد که پرفکت مانی یکی از آن‌هاست.

می‌توان گفت که پرفکت مانی پلتفرمی مثل پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت است. این شرکت از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت دنیاست و ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد.

همچنین از این سرویس می‌‌توان برای ذخیره ارز روی حساب‌های الکترونیکی هم بهره برد یا با آن دارایی‌های دیگر مثل بیت کوین را خریداری کرد.

کاربردهای این سیستم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • انتقال ارز به صورت آنلاین
  • دریافت ارز به صورت دلار، یورو و …
  • خرید کالا یا خدمات از سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی
  • ذخیره امن پول‌ها روی حساب‌های الکترونیکی و دریافت سود ماهانه
  • خرید بیت کوین، دلار، یورو و …

این یک توضیح ابتدایی در مورد پرفکت مانی بود، بعدا طی یک مقاله جامع نحوه انجام ثبت نام ، احرازهویت و خرید و فروش از طریق پرفکت مانی را به شما آموزش خواهیم داد.


وب مانی (Web Money)

وب‌ مانی (WebMoney) یک سیستم پرداخت جهانی برای انجام فعالیت‌های مالی آنلاین است که برای کسب ‌و کارهای اینترنتی و مردم سراسر جهان امکان ارسال و دریافت پول را فراهم می‌کند. دفتر اصلی این شرکت در روسیه قرار دارد و از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. وب مانی ادعا می‌کند در حال حاضر بیش از ۳۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

این شرکت خدماتی مشابه با پی‌پل (PayPal) ارائه می‌دهد، اما به دلیل فعالیت این شرکت در روسیه که این امکان رو میدهد که ساکنان کشورهای تحت ‌تحریم همانند ایران هم می‌توانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند در بین ایرانیان محبوب شده است.

با وبمانی می‌توانید با ارزها و دارایی‌های زیادی کار کنید. کیف پول‌هایی که هر کاربر می‌تواند در حساب خود بسازد، عبارت‌اند از:

WMZ – کیف پول دلار ایالات متحده آمریکا (USD) – هر WMZ برابر با ۱ دلار آمریکا
WME – کیف پول یورو (EUR)
WMR – کیف پول روبل روسیه (RUB)
WMU – کیف پول گریونا اوکراین (UAH)
WMB – کیف پول روبل بلاروس (BYR)
WMK – کیف پول قزاقستانی (اسم واحد پول) قزاقستان (KZT)
WMV – کیف پول دانگ ویتنام (VND)
WMX – کیف پول بیت‌ کوین (BTC) – هر WMX برابر با یک میلی بیت کوین (۰.۰۰۱ BTC)
WMH- کیف پول بیت کوین کش (BCH)
WML- کیف پول لایت کوین (LTC)
WMG – کیف پول طلا
با ساخت هریک از کیف پول‌های بالا در حساب وب مانی خود، یک آدرس مخصوص به آن کیف پول خواهید داشت که می‌توانید آن را برای دریافت وجه به فرستنده بدهید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید وب مانی یا پرداخت با آن نوع کیف پول مهم است. مثلاً اگر قصد خرید ۱۰ دلار وب مانی را دارید، باید آدرس کیف پول WMZ خود را به صرافی بدهید.

همه می‌توانند از کیف پول دلاری وبمانی استفاده کنند، اما برای ساختن بعضی از کیف پول‌ها باید شرایط خاصی داشته باشید. به‌عنوان مثال ساختن کیف پول یورو فقط برای ساکنان منطقه یورو امکان‌پذیر خواهد بود.

کارمزد وب مانی
سیستم وب مانی برای ارائه خدماتش، به ازای هر تراکنش ۰.۸ درصد از مبلغ پرداختی را به‌عنوان کارمزد کسر می‌کند، اما این کارمزد یک سقف مشخص دارد و بیشتر از ۵۰ دلار نخواهد شد. سقف کارمزد یورو هم در حال حاضر ۵۰ است و سقف کارمزد بیت کوین هم ۰.۰۰۵ BTC در نظر گرفته شده است.

در برخی از شرایط کارمزدهای وبمانی صفر است. این شرایط عبارت‌اند از:

بین کیف پول‌های یک نوع با WM-identifier یکسان
بین کیف پول‌های یکسان با WebMoney Passport یکسان (برای کاربرانی که دارای WM-Passport بالاتر از سطح Intial هستند)
برای پرداخت‌های WMV (دانگ ویتنام) که کمتر از ۵۰۰ واحد نباشد.

این یک توضیح ابتدایی در مورد وب مانی بود، بعدا طی یک مقاله جامع نحوه انجام ثبت نام ، احرازهویت و خرید و فروش از طریق وب مانی را به شما آموزش خواهیم داد.


ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency)

بعضی از بروکرها به تازگی سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال را در وبسایت خودشان به عنوان یک روش های واریز برداشت ، قرار داده اند. البته سابقه بروکرهایی همانند آلپاری سیستم پرداخت ارزدیجیتال بیتکوین را داشت اما صرفا با استفاده از اسکریل که از ایران قادر نبودید این کار رو انجام دهید.
اما شما از طریق پرداخت ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم قادر خواهید بود به سادگی سیستم واریز و برداشت را انجام دهید.
بروکر روبوفارکس این قابلیت رو به صورت کامل در وبسایت خود قرار داده است.

اما شما برای واریز برداشت ریالی نیاز به یک صرافی فعال داخل ایران خواهید داشت ، که پیشنهاد ما به شما صرافی نوبیتکس خواهد بود.


با نوبیتکس براحتی میتوانید از طریق درگاه های واریز ریالی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید. همچنین با ثبت در نوبیتکس از طریق وبسایت ما میتوانید در هر خرید از 10% تخفیف بهره مند شوید.


امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخ دهید

Index