NOBITEXT LOGO

آشنایی با نوبیتکس

نام نوبیتکس از ترکیب سه واژه “نو” به معنای جدید، “بیت‌کوین” و”اکسچنج” به معنای مبادله ساخته شده است.

هدف ما فراهــــم نمودن بستری امن، سریع و آسان جهت خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال بین خریدار و فروشنده است.این بستر به عنوان واسطه ای میان خریداران و فروشندگان، امنیت معاملات و وصول دارایی های مبادله شده را تضمین می‌کند.

شکل گیری

نوبیتکس با هدف رفع نیاز کاربران ایرانی برای مبادله دارایی های دیجیتال در تابستان 1396 شکل گرفت. پس از تحقیقات اولیه و سنجش میزان نیاز بازار ایران به چنین محصولی، هسته اولیه تیم در باشگاه کارآفرینی تیوان استقرار یافت. به تدریج و با افزوده شدن نفراتی با تخصص‌های مختلف، تیم بزرگ‌تر شد. با تلاش شبانه روزی، این تیم موفق شدند اولین نسخه بازار را در زمستان 1396 رونمایی کنند.

خدمات

اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را دارید یا می خواهید دارایی های دیجیتال خود را نقد کنید، نوبیتکس به شما کمک می کند در سریع‌ترین زمان به این هدف برسید. نوبیتکس، اولین و معتبرترین بازار ایرانی تبادل ارزهای دیجیتال برای کسانی است که به دنبال یک راهکار امن، مطمئن، سریع، راحت و ارزان برای تبدیل دارایی های خود هستند. در این بازار خریداران و فروشندگان بدون هیچ واسطه‌ای با یکدیگر معامله می‌نمایند. از جمله مهم‌ترین دستاوردهای نوبیتکس، کاهش ریسک حاصل از بلوکه شدن اموال فعالان ایرانی در بازارهای خارجی، شفافیت بیش‌تر قیمت ارزهای دیجیتال در بازار ایران برای خریداران و فروشندگان محترم، تبدیل سریع و آسان ریال به ارزهای دیجیتال و برعکس و کاهش هزینه‌های خرید و فروش به دلیل حذف واسطه‌هاست. 

NOBITEX
نوبیتکس

پیشنهاد ویژه FXINVEST به شما

با عضویت از طریق FXINVEST در وبسایت نوبیتکس تمامی خرید و فروش های ارزهای دیجیتال خود را در این وبسایت با 10% تخفیف دریافت کنید. 

 

سوالات متداول

بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال (کوین) است که به منظور انتقال سریع، امن و ارزان پول بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه ای ایجاد شده است. بیت کوین ها در کیف پول های اختصاصی ذخیره شده و به صورت الکترونیکی انتقال پیدا می کنند. پس از معرفی در سال 2009، ارزش بیت کوین به دلیل مقدار محدود و افزایش محبوبیت و تقاضا، به سرعت افزایش یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال وبلاگ نوبیتکس را در ملاحظه بفرمایید.

 

چطور ارز دیجیتال بخرم؟

پس از افتتاح حساب در سایت نوبیتکس، احراز هویت و تأیید حساب، کاربران محترم می توانند با استفاده از درگاه بانکی اقدام به شارژ حساب ریالی خود نمایند. پس از شارژ حساب، بلافاصله با استفاده از سیستم سفارش گذاری می توانند درخواست خرید ارز دیجیتال مورد نیاز خود را با قیمت و حجم دلخواه در سایت ثبت نموده و در صورت وجود فروشنده، سفارش خود را تکمیل نمایند. پس از تکمیل خرید، کیف پول مربوط به ارز دیجیتال خریداری شده به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. سپس، امکان درخواست برداشت ارز دیجیتال از کیف پول اختصاصی هر کاربر میسر خواهد بود. 

چطور ارز دیجیتال بفروشم؟

پس از افتتاح حساب در سایت نوبیتکس، احراز هویت و تأیید حساب توسط مدیریت سایت، کاربران محترم می توانند با استفاده از آدرس اختصاصی، اقدام به انتقال ارز دیجیتال به کیف پول خود نمایند. پس از تأیید تراکنش در شبکه بلاک‌چین (blockchain)،کیف پول مربوط به رمزارز انتقال یافته به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. پس از این مرحله، این امکان وجود دارد تا کاربر، درخواست فروش رمزارز مورد نظر خود را با قیمت و حجم دلخواه ثبت نماید و در صورت وجود خریدار، سفارش خود را تکمیل نماید. پس از انجام فروش، کیف پول ریالی کاربر به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. سپس، امکان درخواست برداشت ریال از کیف پول به حساب بانکی میسر خواهد بود. 

 

در حال حاضر نوبیتکس چه مقدار کمیسیون معامله دریافت می نماید؟

در حال حاضر کارمزد یا هزینه معامله در نوبیتکس به صورت درصدی و براساس پله های مختلف از ۰.۳۵ تا ۰.۲ درصد برحسب حجم معاملات کاربر در سی روز گذشته محاسبه میشود. به دلیل عدم وجود قانون در زمینه تبادل ارزهای دیجیتال در ایران، در حال حاضر هیچ گونه هزینه اضافی اعم از مالیات و … متوجه کاربران محترم نخواهد بود. 

 
 

چطور شروع کنم؟

کار با نوبیتکس بسیار ساده است. ابتدا با استفاده از ایمیل شخصی یک حساب کاربری ایجاد نمایید. پس از احراز هویت، می‌توانید مبلغ ریال یا رمزارز مورد نظر خود را به کیف پول شخصیتان واریز نموده و اقدام به خرید و فروش به صورت آنلاین نمایند.

 

احراز هویت چیست؟

بر اساس قوانین موجود در بازارهای مالی دنیا، احراز هویت مشتریان به سبب جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی الزامی است. موارد محدودی در این زمینه برای شروع به کار با سایت نوبیتکس در نظر گرفته شده است.

چه اطلاعاتی برای احراز هویت می بایست ارائه دهم؟

شروع ثبت نام با استفاده از ایمیل معتبر امکان پذیر خواهد بود. در ادامه با توجه به سطح کاربری مورد نیاز ، کاربر باید اقدام به تکمیل اطلاعات پروفایل خود نماید. در سطح یک، کاربر ملزم به ارائه شماره تلفن همراه، اسکن رنگی کارت ملی، پاسپورت یا شناسنامه جدید، شماره کارت بانکی، حساب و شبا به نام خود کاربر می باشد. همچنین برای ارتقا به سطح دو کاربری ،آدرس و تلفن ثابت به همراه قبض حاوی آدرس، تصویر سلفی طبق الگوی سایت و شماره همراه به نام خود کاربر مورد نیاز است. 

 

واریز به کیف پول یا برداشت از آن از چه طریقی ممکن است؟ چه هزینه هایی در بر خواهد داشت؟

در حال حاضر به هر کاربر به ازای هر ارز یک کیف پول اختصاص داده می شود. واریز ارزهای دیجیتال (کوین ها) از طریق آدرس اختصاصی کیف پول مربوط به هر کاربر ممکن خواهد بود. در حال حاضر نوبیتکس هیچ گونه هزینه اضافی بابت واریز یا برداشت از کیف پول کسر نمی نماید. برای برداشت ریال به دلیل استفاده از خدمات پرداخت یار برای تسویه بانکی، مبلغ یک درصد تا سقف ۴ هزار تومان از درخواست ، برای برداشت کسر و به حساب بانکی تعیین شده توسط کاربر، واریز خواهد شد. برداشت ارز دیجیتال نیز، با وارد کردن آدرس کیف پول مقصد در سیستم ممکن خواهد بود. هزینه‌ی برداشت رمزارز نیز صرفاً مبلغ مورد نیاز برای انتقال آن در شبکه بلاک چین خواهد بود و سایت نوبیتکس هیچگونه هزینه اضافی را دریافت نخواهد کرد. 

 

پاسخ دهید