معاملات آتی سهام ایالات متحده علیرغم افزایش تنش های آمریکا و چین، به سمت شروع مثبت حرکت می کنند

اف اکس اینوست > اخبار > معاملات آتی سهام ایالات متحده علیرغم افزایش تنش های آمریکا و چین، به سمت شروع مثبت حرکت می کنند

دستورات اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت استفاده از WeChat و TikTok تا اواسط ماه سپتامبر، تاثیر اندکی بر عدم ریسک پذیری سرمایه گذاران گذاشت. به همین ترتیب اعلام دور جدید تحریم ها برای 11 مقام رسمی چینی و هنگ کنگ از جمله کری لام، آسیبی به احساسات بازار نزد. ضررها فقط به شرکتهای بزرگ فناوری Tencent و Alibaba در چین محدود شد.

سرمایه گذاران آمریكایی این اقدامات را، حداقل فعلا برای افزایش اخیر قیمت سهام مضر نمی دانند. مقامات چینی در مورد چگونگی تلافی آنها واکنشی نشان نداده اند اما احتمالاً در اواخر این هفته هنگامی که مقامات ارشد هر دو کشور نحوه اجرای توافق تجاری فاز 1 را بررسی می کنند، شاهد واکنش چین خواهیم بود.

پس از فروپاشی مذاکرات در مورد اقدامات محرک جدید که باعث شد ترامپ دستورات اجرایی دیگری را با هدف افزایش حمایت های اقتصادی در مقابله با کووید-19 همچون مزایای بیکاری، عدم پرداخت مالیات و تعلیق پرداخت وام دانشجویی را امضا کند، سرمایه گذاران نیز توجه زیادی به واشنگتن دارند. به نظر می رسید این حرکت یک تاکتیکی باشد تا دموکرات ها را مجبور به بازگشت به مذاکرات کند که به احتمال زیاد کارساز خواهد بود.

با نگاهی به این مسائل موجود، بیشتر داده های اقتصادی همچنان پیش بینی اقتصاددانان را زیر سوال می برند چراکه طبق آخرین گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی، تقریبا 1.8 میلیون شغل افزوده شده و نرخ بیکاری از 11.1٪ به 10.2٪ کاهش یافته است. روند بهبود داده های اقتصادی به خودی خود برای توجیه سطح بالای رکورد قله جدید شاخص S&P 500 کافی نیست، به خصوص اینکه میزان فعالیت اقتصادی به هیچ وجه به سطوح دوره های قبل از کووید نزدیک نیست اما با توجه به نرخ بهره نزدیک به صفر و سیل جاری نقدینگی از طریق سیاست های پولی و محرک های مالی مداوم، صعود معنی می یابد. این روند باید تا زمانی ادامه یابد که ارزیابی ها معقول باشند اما با توجه به نرخ 36.4 برای نسبت P / E در شاخص Nasdaq 100، به نظر می رسد شیب آن تا حدودی تند است و باید برای بخش فناوری نگران کننده باشد. با چنین شرایطی در بازار، تحلیلگران معدودی جرات استفاده از قله های بازار را دارند، به خصوص که بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند بخش فناوری راه حل همه مشکلات ما است و مایل به ادامه مشارکت در این بازار صعودی هستند. با این حال حفاظت و هج کردن حداقل بخشی از پورتفولیوی سرمایه گذار و مطمئناً سهامی که به ویژه وزن بیشتری نسبت به سهام بخش فناوری و FANGS دارند، بسیار اهمیت می یابد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخ دهید